At a Glance
네슬레 프로페셔널은 항상 최상의 제품과 서비스 그리고 창의적인 비즈니스 솔루션을 제공하는 최고의 식음료 사업 파트너입니다. 소비자 만족을 위해 늘 혁신적이고 창의적인 식음료 솔루션을 연구하고 제공합니다.
식품 산업의 성장과 함께 네슬레 프로페셔널도 성장해 왔습니다. 1976년 네슬레의 푸드 서비스로 처음 시작하여 전세계적으로 늘어나는 식품 사업자들의 파트너로서 2008년에 지금의 네슬레 프로페셔널로 진화하였습니다.
15개의 푸드 서비스 전용 공장, 컬리너리 센터 (요리 전문 연구소), 스위스의 베버리지 센터 (음료 전문 연구소) 등을 갖추었을 뿐 아니라 숙련된 셰프들을 포함한 97여 개국에서 1만명이 넘는 직원과 함께하는 네슬레 프로페셔널은 글로벌적인 마인드뿐 아니라 각 나라의 지역적 특성에 대한 이해를 바탕으로 식음료 솔루션 시장의 혁신을 주도하고 있습니다.
" MAKING MORE POSSIBLE "
At a Glance
At Nestlé Professional, we’re committed to being your inspiring growth partner. We provide creative, branded Food and Beverage Solutions, which enable you to be highly innovative and delight your consumers.
Consumer behaviour is constantly changing. People spend more time eating and drinking out. As the industry develops, so do we. The Food-service business of Nestlé was created in 1976 and evolved to Nestlé Professional in 2008, to partner with the everincreasing foodservice operators around the world.
We combine global thinking with local understanding thanks to 15 dedicated foodservice factories, culinary centres, our Beverage Centre in Switzerland and over 10,000 employees in more than 97 countries, including a large number of skilled chefs.
" MAKING MORE POSSIBLE "
Our Expertise
The Beverage Centre(Orbe, Switzerland)
스위스의 음료 전문연구소는 새로운 음료 개발에 있어 중요한 역할을 담당합니다.
세계 각국의 전문가들이 모여 아래와 같은 다양한 활동과 연구를 합니다:
- •신뢰할 수 있고 수익성 있는 음료와 시스템 개발
- •사업 파트너의 상업적 위험을 최소화함과 동시에 새로운 음료 솔루션을 지원 할 수 있는 비즈니스 모델 개발 및 수정
- •음료 판매의 활성화를 위한 소비자 선호 및 동향에 대한 연구와 분석
- •소비자의 기호와 수요에 맞는 새로운 솔루션 출시를 위한 지원
The Customer Innovation Campus(Solon, USA)
미국의 요리 전문연구소는 수 많은 쉐프, 외식전문가, 그리고 제품 개발자들이 함께 새로운 요리 개발에 있어 아래와 같은 다양한 중요한 역할을 담당합니다.
- •컬리너리 솔루션에 최상의 제품과 서비스 개발
- •영양, 건강과 웰빙을 포함하여 소비자 트렌드에 대한 통찰력 및 분석
- •맞춤 메뉴 및 푸드 솔루션 개발
- •마케팅을 통한 비즈니스 솔루션 연구
- •소비자의 주방 및 시설에 대한 효율적인 맞춤형 운영 프로세스 연구
Our Expertise
The Beverage Centre(Orbe, Switzerland)
The Nestlé Professional Beverage Centre in Orbe, Switzerland plays a critical role in our development of new beverages. Experts from all over the world come there to:
- • Develop beverages and systems that are reliable and profitable.
- • Develop and refine the business models that will support our new Beverage Solutions, so there’s minimum commercial risk for you.
- • Research and analyse consumer preferences and trends so our beverages sell.
- • Help us launch and market our new solutions to build customer demand.
The Customer Innovation Campus(Solon, USA)
The Nestlé Professional Customer Innovation Campus in Solon, USA, brings together chefs, food technologists, product developers to work side-by-side with foodservice professionals to develop:
- • Creative Branded and innovative culinary solutions
- • Insight on Consumer trends, including nutrition, health and wellness
- • Customized menu and food solutions
- • Marketing and business solutions
- • Tailor-made operational processes for customer kitchens and facilities
Nutrition, Health & Wellness (NHW)
네슬레 프로페셔녈은 전세계 소비자들이 건강한 식생활과 올바른 식습관을 선도하는데 힘쓰고 있습니다. 이에, 네슬레 프로페셔널은 사회에 전반에 걸쳐 만연한 식생활과 관련 된 문제들을 해결하고, 모든 소비자들에게 도움을 줄 수 있는 방안에 대해 연구해 오고 있으며 이것이 우리의 영양, 건강과 웰니스 (NHW) 전략의 핵심입니다.
네슬레 프로페셔널의 NHW 전략의 주요 핵심
- •OOH 시장의 수요 충족을 통한 브랜드 강화
- •영양에 대한 이해와 지식을 강화하고 훌륭한 맛의 음식과 음료에 개발에 응용
- •푸드서비스 산업의 ‘클래스 최고’ 파트너이자 영양에 대한 전문가로 인식
- •경쟁력 있는 차별화의 수단으로 제품과 서비스에 활용
Nutrition, Health & Wellness (NHW)
At Nestlé Professional, we are committed to increasing the nutritional value of our products whilst improving taste and pleasure. We believe in a balanced healthy lifestyle and eating habits, and we actively support their promotion. Understanding our operators and their consumer needs is core to our Nutrition, Health and Wellness (NHW) strategy at Nestlé Professional
Key Pillars of the Nestlé Professional NHW strategy
- •Strengthen our brands to meet Out-of-Home food industry needs
- •Increase knowledge and understanding of nutrition and its culinary application to great tasting foods and beverages.
- •To be seen as the 'Best in Class' partner of the foodservice industry
- •Science and research make up the foundation on which we can deliver products and services to satisfy our customers and, ultimately, consumer needs.
Creating Shared Value
‘사회공동가치개발’은 네슬레의 사업 운영의 기본 방침으로 네슬레는 주주와 회사의 이익을 위해서 뿐만 아니라 지역사회 그리고 환경의 지속적 성장 가능성을 함께 추구하는 것을 목표로 합니다. 네슬레의 사업운영은 ‘지속적인 발전 가능성’을 바탕으로 합니다.
지속적인 발전 가능성을 더 넘어서는 최상위의 개념이 바로 ‘사회공동가치개발’입니다.
장기적으로 가치를 창출하고자 하는 많은 기업들은 일자리 창출, 공공 서비스 지원을 위한 세금의 납부, 그리고 일반적인 경제 활동 등을 통하여 주주와 지역 사회에 공헌하게 되지만 네슬레의 ‘사회공동개발’은 이보다 한걸음 더 나아가는 방식을 취하고 있습니다.
Water Usage
2000년 이후 네슬레의 식음료 생산량이 73% 증가했음에도 불구하고 물 사용량은 32%가 감소했습니다.
- • 공장 내 물사용 감소는 네슬레의 Continuous Excellence(NCE)의 노력에 의한 개선효과입니다.
- • 물 사용 절감은 네슬레 기술자와 환경전문가 그리고 직원들이 힘을 합쳐 물 사용을 줄이고 네슬레 제품의 포트폴리오에서 제품군을 변화시키는 등의 노력으로 가능했습니다.
Energy & Emissions
2000년 이후 네슬레의 생산 볼륨은 73% 증가한 반면 에너지 소비는 3% 감소하였습니다.
- • 공장 내 물사용 감소는 네슬레의 Continuous Excellence(NCE)의 노력에 의한 개선효과입니다.
- • 주요 제품군에서 향후 5년간 최소 5%이상의 에너지 효율성을 높이려고 합니다. 따라서, 지속적으로 에너지 소비 목표를 제품군별로 정하고 추가로 개선할 수 있는 부분을 찾고자 노력하고 있습니다.
- • 현장 전체 에너지 사용의 12.3 %는 재생 소스에서 왔습니다.
Creating Shared Value
"Creating Shared Value" is Nestlé's fundamental business principle, which states that in order to create long-term value for shareholders, we have to create value for society. How we do business is based on sustainability ensuring that our activities preserve the environment for future generations. At the same time, with Creating Shared Value, Nestlé goes beyond sustainability, to create value for shareholders and for society through its activities, for example in terms of job creation, taxes to support public services and development through positive economic activity.
Water Usage
- Globally, Nestlé has reduced its water withdrawals by 32% since 2000, while production volume increased by 73%.
- This reflects: Water reduction initiatives at factory level, which form part of the continuous improvement efforts driven by Nestlé Continuous Excellence (NCE).
- Changes in our product mix reflecting an overall strategy towards more value added
Energy & Emissions
Since 2000, Nestlé has reduced its energy consumption by 3% whilst increasing its production volume by 73%. This reflects: Energy reduction initiatives at factory level, which form part of the continuous improvement efforts driven by Nestlé Continuous Excellence Changes in our product mix reflecting an overall strategy towards more valueadded products Changes resulting from acquisitions and divestitures. 12.3% of our total on-site energy use has come from renewable sources.
Customer Value
Nestlé Professional ‘SWIRL’
‘SWIRL’ LOGO